Telèfons de Sinistres de Companyies Asseguradores: Guia d'Assistència

Telèfons de Sinistres de Companyies Asseguradores: Guia d'Assistència

 

Acabes de patir un accident de trànsit. Estàs al voral, amb els nervis a flor de pell, intentant omplir una Declaració Amistosa (DAA) o esperant una grua. El primer que has de fer és comunicar-te amb la teva companyia.

Trobar el número correcte en un moment d'estrès pot ser complicat. A calculatuindemnizacion.es volem facilitar-te aquest primer pas.

 

Aquí tens el llistat dels principals telèfons de sinistres de les companyies asseguradores a Espanya per comunicar un accident o demanar assistència en carretera. I el més important: just després, et donarem el consell legal més valuós que has de saber abans de parlar amb ells.

 

Llistat de Telèfons d'Assistència per Sinistres (Actualitzat 2025)

Aquests són els telèfons principals per a la declaració de sinistres i l'assistència en carretera. Et recomanem tenir el teu número de pòlissa a mà quan truquis.

Companyia AsseguradoraTelèfon de Sinistres i Assistència
Allianz900 300 100 / 914 522 900
AXA911 119 543 / 900 901 281
Catalana Occidente900 242 428 / 932 220 222
FIATC Assegurances900 505 020 / 933 048 000
Generali911 123 443 / 900 903 434
Línea Directa917 700 700 / 902 123 233
Mapfre918 365 365
MGS Seguros911 119 553 / 934 953 131
Mutua Madrileña915 578 200 / 900 555 555
Occident900 242 428 (Unifica Catalana, Plus Ultra, etc.)
Plus Ultra Seguros917 838 383
RACC900 357 357
Reale Seguros911 119 550 / 900 100 130
Zurich Seguros932 671 020 / 913 755 755

 

Nota: Aquests telèfons són per a assistència urgent (grua) i per comunicar el sinistre. Els horaris poden variar. Et recomanem verificar sempre el número exacte a la teva pòlissa o a la teva targeta d'assistència.

 

 

El Consell Més Important: Què NO has de Fer Quan Truquis a la Teva Asseguradora

Has de ser conscient d'una cosa: la teva pròpia asseguradora té un conflicte d'interessos.

Quan truques per comunicar el sinistre, el seu objectiu és gestionar l'incident al mínim cost possible. Si hi ha lesions (com una fuetada cervical o mal d'esquena), intentaran tancar el teu expedient ràpidament. És molt probable que et diguin la frase: "No et preocupis, nosaltres et portem el cas i et facilitem un advocat nostre, sense cap cost".

 

Aquest és l'error més greu que pots cometre.

 

El Mite de l'"Advocat de la Companyia"

L'advocat que et "regala" la teva pròpia asseguradora no treballa per a tu. Treballa per a l'asseguradora. El seu client és la companyia, i el seu objectiu és el mateix: tancar el teu expedient de lesions de la manera més ràpida i econòmica possible per a ells. 

 

Aquest advocat no lluitarà per aconseguir la teva màxima indemnització ni s'assegurarà que facis tota la rehabilitació que necessites. Acceptarà la primera oferta de l'asseguradora contrària, encara que sigui molt inferior al que et pertoca per llei.

 

Els 3 Passos que SÍ has de Fer Després de l'Accident

Un cop hagis trucat a la grua i tinguis el cotxe en un lloc segur, el teu focus ha de canviar: del cotxe a la teva salut.

 

1. Prioritza la Teva Salut: La Regla de les 72 Hores

Encara que et trobis "bé" o "només una mica adolorit", és fonamental que vagis a un servei d'Urgències (Hospital o CAP) dins de les 72 hores posteriors a l'accident.

Si el dolor (especialment el de coll) apareix al quart dia i no tens un informe mèdic previ, l'asseguradora rebutjarà la teva indemnització per lesions, al·legant que no hi ha "nexe causal" entre l'accident i el teu dolor.

 

2. No Acceptis la Primera Oferta de l'Asseguradora

L'asseguradora contrària (o la teva pròpia) intentarà oferir-te una petita quantitat ràpidament per "tancar el tema". Aquesta oferta gairebé sempre serà una fracció del que realment et correspon pel Barem d'accidents. No signis res.

 

3. Tria el Teu Propi Advocat Independent

La llei t'atorga un dret fonamental: la lliure elecció d'advocat.

Això significa que tens dret a contractar un advocat especialista i independent de les asseguradores, com calculatuindemnizacion.es, perquè defensi exclusivament els teus interessos.

 

Calcula tu indemnizacion online

 

Preguntes Freqüents (FAQs)

La meva assegurança pagarà el meu advocat privat?

Sí. Gairebé totes les pòlisses de cotxe a Espanya inclouen una cobertura anomenada "Defensa Jurídica". Aquesta cobertura està dissenyada per reemborsar-te una part important (o de vegades la totalitat) dels honoraris del teu advocat privat. Nosaltres mateixos ens encarreguem de gestionar aquesta reclamació amb la teva pròpia companyia perquè et retornin els nostres honoraris.

 

Quina diferència hi ha entre "assistència en carretera" i "declaració de sinistre"?

  • Assistència en Carretera: És la trucada urgent per demanar una grua, un taxi, o si el cotxe t'ha deixat tirat (fins i tot sense accident).
  • Declaració de Sinistre: És la trucada (que pots fer en les 24-48h següents) per obrir oficialment l'expedient, explicar com ha estat l'accident, enviar la Declaració Amistosa (DAA) i començar la reclamació dels danys (materials i lesions).

 

I si la culpa ha estat meva?

Fins i tot si la culpa ha estat teva, la teva pòlissa (si la tens a tot risc) cobrirà els teus danys. Si, a més, tenies contractada l'assegurança del conductor, tens dret a una indemnització per les teves pròpies lesions i rehabilitació.

 

La Teva Salut no és Negociable

El cop de xapa del cotxe s'arregla fàcilment. Les teves lesions necessiten el millor tractament possible i una compensació justa. Després de comunicar el sinistre al telèfon de la teva asseguradora, la teva següent trucada hauria de ser a un especialista que vetlli per tu. A calculatuindemnizacion.es t'oferim una consulta gratuïta i sense compromís. Ens assegurarem que et recuperis bé i que rebis la indemnització màxima que et pertoca.

 

Calcula tu indemnizacion online

ARTÍCULOS RELACIONADOS